sobota, 18 stycznia 2014

MUZYKA Z SERIALI

Share it Please
Tyle się mówi o muzyce filmowej. Co rusz wychodzą nowe płyty z nią, co rusz gdzieś tam możemy przeczytać pochwały na jej temat lub jej negatywną krytykę. A co z muzyką w serialach? Jest dla Was ważna? Czy coś z odcinka na odcinek interesuje Was obok akcji, którą zawierają?
Mnie bardzo. Ba... mam trzy seriale w których muzyka jest dla mnie tak ważna jak sama akcja serialu, a czasem nawet ważniejsza. Zresztą to trzy seriale które uwielbiam! Na to uwielbienie miała pewnie też wpływ muzyka z nich.
O jakich serialach więc mowa?

Znacie? 
Jestem przekonana, że tak. A nawet jeśli nie to przynajmniej raz o nich słyszeliście! 
Na pierwszy rzut niech pójdzie Grey's Anatomy. 
Nie sposób spośród 10 sezonów serialu wybrać pare piosenek, a gdy zaczęłam sama to robić stwierdziłam, że musiałabym Wam wrzucić tu chyba z 50 utworów. Na szczęście ktoś inny wybrał 10 najlepszych, najbardziej charakterystycznych kawałków, które o dziwo pokrywają się z moimi preferencjami, więc pozwalam sobie Wam to wrzucić. Uwielbiam serial i muzykę w nim. 
Poezja!
 

 Kolejny serial to Parenthood. Tu sezonów na szczęście jest trochę mniej do przeszukania w celu ukazania Wam za co muzycznie serial uwielbiam!

I na koniec Nashville. Serial w którym muzyka jest tematem przewodnim więc nie sposób nie zwrócić na nią uwagi.
To tylko ułamek tego co w muzyce z tych seriali kocham. Mogłabym słuchać jej na okrągło. Zresztą na spotify stworzyłam sobie właśnie takie serialowe playlisty. 
Macie podobnie? Ważna oprócz akcji w serialu jest dla Was otoczka muzyczna? A może polecicie mi coś co dla Was jest ważne? 
Zainteresowałam Was tym razem tym co mnie zainteresowało? :)


7 komentarzy:

  1. Z Plotkary co tydzień ściągałam muzykę z danego odcinka przez dwa sezony, potem już tylko pojedyncze utwory :). Z Pamiętnikami Wampirów i Revenge było podobnie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie ma słuchu muzycznego i niestety mam problem z zapamiętaniem piosenek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam piosenke z 'Pogody na Milosc' :-) Za kazdym razem mam ciary ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam muzykę z Requiem dla snu czy Ostatnie kuszenie Chrystusa. Dużo by wymieniać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. masa niezłych utworów leci w cryminal minds, to dzięki temu serialowi poznałam muzykę harper lee, rewelacyjny głos i świetne teksty.
    i oczywiście w najnowszym sherlocku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zainteresowałam się właśnie muzyką filmową, więc serialowa także przypadła mi do gustu. ;)
    Pozdrawiam, Shelf of Books :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Chirurgów! Mój ukochany serial ever :)

    OdpowiedzUsuń